alapalkk2-sini

TIEDOTE oppilasperheille oppilaitokseemme kohdistuvasta lakosta 13.-16.5.2024

TIEDOTE Itä-Helsingin musiikkiopiston oppilasperheille  8.5.2024

OAJ, JHL ja Jyty ovat ilmoittaneet oppilaitokseemme kohdistuvasta lakosta ajalle 13.-16.5.2024

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Julkisten hyvinvointialojen liitto JHL ja Ammattiliitto Jyty ovat kevään aikana käyneet neuvotteluita Sivistysala ry:n (Sivista) kanssa uudesta työehtosopimuksesta. Tilanne valtakunnansovittelijan johdolla ei ratkennut, lakko toteutuu.

Ensimmäiset lakot koskivat 16 oppilaitosta, tässä lakossa mukana jo 25 – valitettavasti nyt myös IHMO, ainoana Taiteen perusopetuksen oppilaitoksista. Muita musiikkialan oppilaitoksia ovat Tampereen ja Lahden Konservatoriot, joissa annetaan myös taiteen perusopetusta.

IHMOn henkilöstöstä kaikki eivät kuuluu lakon piirissä oleviin liittoihin ja jokaisella työntekijällä on vapaus itse päättää, osallistuuko lakkoon vai ei. Lakkopäiviin osuu normaalin, opettajien lukujärjestysten mukaisen viikko-opetuksen, muskareiden ja orkestereiden sekä muiden ryhmien harjoitusten lisäksi 12 konserttia. Lukukausimaksua lakon vuoksi peruuntuneista tunneista tai tapahtumista ei palauteta.

Lakossa olevat opettajat ilmoittavat itse suoraan oppilasperheilleen poissaolostaan sekä mahdollisista peruuntuvista konserteista ja tapahtumista. Seuraa siis tarkkaan oppilaan opintoihin liittyvien opettajien viestejä.

Ei-lakossa olevat opettajat huolehtivat osaltaan, että omat oppilaat tietävät opetuksen ja mahdollisten konserttien toteutuvan normaalisti ja suunnitellusti.

Lisätietoja: Minna-Maria Pesonen, rehtori minna-maria.pesonen (ät) ihmo.fi